U bent hier: FEB Departments and Research Centers LEER

LEER - Leuven Economics of Education Research

LEER is a research and education center by the Faculty of Economics and Business of the KU Leuven. Independent state-of-the-art academic research on educational and education-labour market issues with economic tools. economic of education research

LEER, Leuven Economics of Education Research, is a new research and education center of the Faculty of Economics and Business. It aims for state-of-the-art academic research on education and education-labour market issues with economic tools.

On this website you will find information on the various initiatives organized by LEER, the economics of education research by the LEER members, and upcoming events, and its education program.     
              


  Five Day Doctoral Training Course on Structural Models for Policy
  Evaluation in the realm of Education and Discrete Choice Approaches
  June 6-10, 2016     
click here for more info
 

   NEW!   EdEN project - Education Economics Network
   funded by the European Union

 NEW !
 Data development Analysis

 This handbook compiles state-of-the-art empirical studies and applications using Data Envelopment Analysis (DEA). It includes a collection of 18 chapters written by DEA experts. Chapter 12, written by among others Kristof De Witte, reviews applications of DEA in secondary and tertiary education.  More details.
 

 NIEUW !
 Binnenklasdifferentiatie

 De auteurs reiken in deze praktijkgids concrete
 manieren aan om binnenklasdifferentiatie toe te
 passen in het leerplichtonderwijs en in de
 lerarenopleiding.  Lees meer.
 

 NIEUW !
 Handboek Vakdidactiek Economie

 Onmisbaar voor de praktijkopleiding van de
 aankomende leraar als voor verdere vervolmaking van
 de meer ervaren leraar.  Lees meer

 

          

Recent publications

Policy briefs / Beleidsrapportages

Interesting on the web

 

 

 

 

 

 

 

Search in LEER

In the press

Zowel school als ouders hebben belangrijke rol in financiële vorming, G. Van Campenhout, De Tijd, Opinie 12, 2016.

Moet financiële geletterdheid opgenomen worden in de eindtermen? Interview, Hautekiet, Radio 1, 11 maart 2016.

Almuna Inne De Win wint Wikifin-scriptieprijs over financiële geletterdheid in het secundair onderwijs

Er is meer individuele coaching nodig, n.a.v. Itinera-rapport, K. De Witte, Trends, 10 november 2015

Onderwijssysteem vlaanderen heeft behoefte aan geplande hervorming, K. De Witte, Trends, 3 september 2015

Uitdagende lessen uit/in Nederland, K. De Witte, De Standaard, 21 augustus 2015

Gelijke kansen, een kwestie van maatwerk, F. Vandenbroucke, De Standaard, 23 juni 2015

Vermijd vroegtijdig schoolverlaten, K. De Witte, Klasse, 21 april 2015


VORIGE / PREVIOUS