Bachelor handelsingenieur

Bachelor handelsingenieur 2023-2024

*In de opleiding toegepaste economische wetenschappen op Campus Kulak Kortrijk kun je gedurende de drie bachelorfases kiezen voor de optie handelsingenieur.

Kom kennismaken   Schrijf je in

Over de opleiding

De opleiding handelsingenieur bereidt je voor op managementposities in het bedrijfsleven. Ze vormt innovatieve denkers die de gangbare bedrijfsregels, -processen, en –strategieën zodanig mee bepalen dat ze een verregaande impact hebben op het bedrijf of de bedrijfssector. De focus ligt op het analyseren en oplossen van bedrijfsproblemen vanuit een kwantitatieve en bedrijfswetenschappelijke benadering:

• Hoe kun je voorspellen wie veel of wie weinig zal aankopen in online winkels?
  • Wat is de optimale marketingmix?
  • Kunnen we complementaire bundels van producten maken die samen aantrekkelijk zijn?
  • Hoe kunnen we de producten op een optimale manier bij de klant bezorgen?

Is deze opleiding iets voor jou?

Vergelijk alle bacheloropleidingen

Welke voorkennis wordt verwacht?

check_circle Minstens 6 uur wiskunde ASO

check_circle Basiskennis Frans en Engels

cancel Economie en bedrijfsmanagement

cancel Natuurwetenschappen

Begin voorbereid

Om sterk aan de start te komen voor een opleiding aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen bieden we een aantal initiatieven aan.

Bedrijfsgerichtheid

Op Campus Kulak Kortrijk kunnen studenten in de derde bachelor toegepaste economische wetenschappen, optie handelsingenieur stage lopen binnen een bedrijf of organisatie door te kiezen voor keuzemajor bachelor ervaringstraject.

Studiebegeleiding

Informatie over studiebegeleiding is terug te vinden op het studentenportaal

Vragen en contact

Heb je een vraag?  Neem een kijkje op onze pagina met veelgestelde vragen

Niet gevonden wat je zocht? Neem contact op met een medewerker van Leuven, Campus Brussel of Campus Kulak Kortrijk. We helpen je graag verder!

Accreditaties & rankings

Via de EQUIS-accreditatie behoort de faculteit tot een internationale elitecirkel van geaccrediteerde businessschools en faculteiten.

Europa's meest innovatieve universiteit in Reuters Europa's top 100 van innovatieve universiteiten.

61ste plaats in de QS World University Rankings 2021.

De universiteit staat op de 42ste plaats in de algemene THE ranglijst 2021 en op de 62ste plaats in de 'business and economics' ranglijst.

<<  Terug naar opleidingsoverzicht